[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” admin_label=”Banner (fsPageWrapper/header/fsBanner)” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_fullwidth_image title_text=”HOSGELDINIZcopy” admin_label=”fsResourceElement (fsBanner)” module_class=”fsElement fsResourceElement fsSingleItem hero article_image” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” background_image=”https://www.hisarschool.k12.tr/wp-content/uploads/2021/01/HOSGELDINIZcopy.jpg” min_height=”230px” height=”44vw” max_height=”800px” global_colors_info=”{}”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”hsr_middle_menu_section” module_id=”hsr_middle_menu_section” module_class=”hsr_middle_menu_section” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” background_color=”#731219″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px|true|true” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” width=”100%” max_width=”100%” custom_padding=”0px|0px|0px|0px|true|true” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_menu menu_id=”26″ active_link_color=”#FFFFFF” admin_label=”hsr_middle_menu” module_id=”hsr_middle_menu” module_class=”hsr_middle_menu” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” menu_font=”|600|||||||” menu_text_color=”#FFFFFF” menu_font_size=”15px” menu_line_height=”24px” background_color=”RGBA(0,0,0,0)” text_orientation=”center” custom_padding=”12px|12px|12px|12px|true|true” global_colors_info=”{}”][/et_pb_menu][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” max_width=”1180px” custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” header_font_size=”36px” header_line_height=”1.3em” custom_margin=”||20px||false|false” global_colors_info=”{}”]

COVID-19 Süreci

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://resources.finalsite.net/images/f_auto,q_auto/v1610551343/hisar/yyfdhxm5dr5fxl51oyzm/covid19sureci.png” align=”center” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” width=”85px” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” custom_margin=”-20px||20px||false|false” global_colors_info=”{}” custom_padding=”0px|||||”]

 

Küresel boyutta bir pandemiye neden olan Yeni Koronavirüs (COVID-19) hakkında dünyada ve ülkemizde yaşanan gelişmeleri adım adım izlemekte; T.C. Sağlık Bakanlığı, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından yapılan güncel bilgilendirme ve uyarıları yakından takip etmekteyiz.

Son iki senedir yoğun önlemler ve yasaklarla geçen zorlu dönem salgının kontrol altına alınmaya başlaması, vaka sayılarının ve hastalık mortalitesinin belirgin olarak azalması, aşılama oranlarının yükselmesi ve Covid tedavisinde yeni ilaçların kullanılmaya başlaması ile sona ermiştir. Tüm dünyada ve Türkiye’de yasal otoriteler önlemleri kademeli olarak azaltarak kaldırmış, hasta ve temaslı takip algoritmalarını güncellemiştir. T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan güncellemelerin son halini ilgili bölümlerde görebilirsiniz.

Bu sayfa üzerinden Hisar Okulları olarak salgın sürecinde aldığımız güncel önlemleri, planlanan akademik ve idari işleyişi paylaşmaktayız. Koronavirüs, pandemi ve gerçekleştirilen tüm önlem ve uygulamalarla ilgili soru, bilgi ve önerileriniz için, sizlere destek olabilmek adına her Okul seviyesine ve personelimize özel oluşturulan ilgili epidemic e-mil adreslerine mesaj gönderebilirsiniz.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” max_width=”1180px” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_accordion open_toggle_text_color=”#731219″ closed_toggle_text_color=”#FFFFFF” closed_toggle_background_color=”#731219″ icon_color=”#FFFFFF” admin_label=”hsr_accordion” module_id=”hsr_accordion” module_class=”hsr_accordion” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” toggle_text_color=”#F8F8F8″ toggle_font_size=”17px” body_font=”||||||||” body_text_color=”#4a4a4a” border_width_all=”0px” global_colors_info=”{}” closed_toggle_background_color__hover_enabled=”off|hover” closed_toggle_text_color__hover_enabled=”off|hover”][et_pb_accordion_item title=”Hisar Okulları Bilim Kurulu” open=”on” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

COVID-19 pandemi sürecindeki hijyen ve sağlık güvenliği çalışmalarımız kapsamında sadece salgın/küresel salgın süreçlerinde değil, okul yaşamının bütününde de, Okulumuz öğrenci ve çalışanlarına yönelik koruyucu sağlık politikalarının belirlenmesi ve denetlenmesi hususunda Okulumuza öneriler geliştirmek üzere Hisar Okulları Bilim Kurulu oluşturulmuştur.

Hisar velilerinden oluşan Bilim Kurulumuzdaki uzman hekimlerin katılımı ve desteğinin Okulumuzu daha güvenli bir yaşam alanına dönüştüreceğine ve bizleri güçlendireceğine inanmaktayız.

Hisar Okulları Bilim Kurulu Üyeleri

  • Uzm. Dr. Müge Kardaş, Hisar Okulları Kurum Doktoru
  • Prof. Dr. Işın Baral Kulaksızoğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri ABD Öğretim Üyesi
  • Prof. Dr. Sibel Aközer, Maslak Acıbadem Hastanesi Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı
  • Prof. Dr. Mustafa Oral Öncül, İstanbul Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi
  • Uzm. Dr. Ferhat Hasırcı, Aile Hekimliği Uzmanı
  • Prof. Dr. Tamer Karşıdağ, Taksim Acıbadem Hastanesi Başhekimi, Genel Cerrahi Uzmanı
  • Dr. Hüseyin Kozanoğlu, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkan Yardımcısı
  • Prof. Dr. Ömer Küçükbasmacı, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı
  • Prof. Dr. Sıla Akhan, Kocaeli Üniversitesi Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Sağlık Güvenliği Komitesi” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

Okulumuzda Koronavirüs ve benzeri salgın hastalık süreçlerinde etkin korunma ve hızlı müdahale sağlamak amacıyla “Sağlık Güvenliği Komitesi” kurulmuştur.

Koronavirüs ile ilgili aileniz veya temasta olduğunuz kişilerle ilgili kuşkulu vaka tanımı, karantina, teşhis ve tedavi süreçleri yaşanması durumunda süreci takip edebilmek ve gereğinde sizlere destek olabilmek adına oluşturulan ilgili epidemic mail adreslerine bilgi vermenizi önemle rica ederiz.

Sağlık Güvenliği Komitesi Üyeleri

  • Uzm. Dr. Müge Kardaş, Hisar Okulları Kurum Doktoru
  • Ezgi Çebi, Okulöncesi Müdür Yardımcısı
  • Hüseyin Çelebi, İlkokul Müdür Yardımcısı
  • Füsun Toparlak, Ortaokul Müdür Yardımcısı
  • Mustafa Bozkurt, Lise Müdür Yardımcısı
  • Özlem Ada Ülke, İnsan Kaynakları Koordinatörü
  • Sedat Çağlayan, İdari İşler, Satınalma ve Tedarikçi Yönetimi Müdürü
  • Sinan Türkan, İş Sağlığı Güvenliği ve Kampüs Teknik Müdürü

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Koronavirüs (COVID-19) Hakkında” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

Koronavirüs (COVID-19) 

Koronavirüsler bilimsel çevrelerde uzun süredir bilinen bir virüs grubudur. Bu virüslerin bazıları sadece hayvanlarda görülür. Çoğu insan ömrünün bir döneminde bu virüslerle temas eder ve hastalığı hafif veya orta şiddette üst solunum yolu enfeksiyonu olarak geçirir. Ancak risk grubu kişilerde ve bazı vakalarda ağır bronşit veya zatürreye yol açarak ağır tablolara sebep olabilmektedirler. Özellikle küçük çocuklar, yaşlılar, bağışıklık sistemi bozukluğu olan kişiler risk altındadır.

T.C. Sağlık Bakanlığı Ocak 2020’de kurduğu Bilim Kurulu ile bu salgından korunma ve ülkemizde ilk vakanın görüldüğü 11 Mart 2020 tarihinden itibaren de salgınla mücadelede başarılı bir dönem geçirmiştir. Ancak o tarihten itibaren günümüze uzanan süreçte pandeminin devam etmesi ve yeni varyantlarla hasta sayılarının pik yaptığı dönemler nedeniyle, hastalığın kontrol altına alınması adına, Bilim Kurulunca tavsiye edilen korunma önlemlerini günlük hayatta ve iş ortamımızda titizlikle uygulamaya devam etmemiz çok zaruridir.

Covid-19 şusları dönemsel olarak mutasyonlara uğramaktadır. Halihazırda tüm dünyada ve ülkemizde Omicron Varyantı (BA4 ve BA5) baskındır. Hastalığın bulaşıcılığının çok artmasına sebep olan bu mutant virüsler nedeniyle zaman zaman ülkemiz ve dünya çapında seyahat düzenlemeleri ve ilave tedbirler alınabilmektedir.

Halihazırda seyahat kısıtlamaları sona ermiştir. Ancak yeni gelişmeler ışığında farklı hastalıklar için de değişebilen yurtdışı seyahat gerekliliklerine dair güncel bilgileri seyahat acentanız ve vatandaşı olduğunuz ülke temsilciliklerinden takip etmeniz çok önemlidir: https://www.iatatravelcentre.com/world.php

T.C. Sağlık Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen başlıca korunma yöntemleri aşağıdaki gibidir:

  • Maske Kullanımı: Maske kullanımına uyulması salgının yayılmasını önlemede önemli bir korunma yöntemidir. Okul içi tüm binalarda öğrenci, öğretmen ve çalışanlarımızın maske kullanımı zorunluluğu sona ermiştir. Ateş, öksürük, burun akıntısı gibi bulaşıcı hastalık belirtisi gösteren kişilerin okul içinde maske kullanması gereklidir. Okul revirimizde takip altında olan kişilere maske verilecektir. Kronik hastalıklar nedeniyle risk grubunda olan kişilerin kapalı ve kalabalık ortamlarda maske kullanması kuvvetle tavsiye edilir. Bu koşulların dışında tercih eden kişiler maske kullanmaya devam edebilirler.
  • Fiziksel Mesafe: Kalabalık ortamlardan ve yakın fiziksel temastan kaçınmak tüm bulaşıcı hastalıklar için etkin bir korunma yöntemidir ve hastalıklardan korunma amacıyla tavsiye edilir.
  • Hijyenik Korunma Yöntemleri: Yaşam alanlarımızda ve kişisel temizliğimizde azami ölçüde hijyenik korunma yöntemlerine dikkat edilmesini önermekteyiz.

Sekiz ay boyunca dünya çapında değişik ülkelerde Covid-19’a karşı aşı geliştirme çabaları sonuç vermiş ve bu aşıların kitlesel uygulamasına Türkiye’de 14 Ocak 2021 tarihinde başlanmıştır. 28 gün ara ile iki doz olarak uygulanacak Covid-19 aşısı Eylül 2021 itibari ile 12 yaşını doldurmuş herkese uygulanmaktadır. Covid-19 aşılarının hatırlatma dozlarının 4-6 ay aralıklarla yapılması koruyuculuğun devamı açısından zaruridir.

Koronavirüs (COVID-19) ile daha ayrıntılı bilgiye T.C. Sağlık Bakanlığı web sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz. T.C. Sağlık Bakanlığının hazırlamış olduğu ve 4 Mart 2022’de güncellenen detaylı korunma yöntemlerini içeren Koronavirüs (COVID-19) Rehberine, Temaslı Takibi, Salgın Yönetimi, Evde Hasta İzlemi ve Filyasyon Rehberine, ve Covid-19 Aşısı Bilgilendirme Platformuna web sayfasına aşağıdaki bağlantıları tıklayarak ulaşabilirsiniz.

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Hisar Okulları Koronavirüs Filyasyon Yönergesi” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

4 Mart 2022 tarihinde T.C. Sağlık Bakanlığı ve T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan kararlar ve 2022-2023 Akademik Yılında ilgili Bakanlıkların uygulama ve yönlendirmeleridoğrultusunda, öğrenci ve çalışanlarımızın Covid-19 pozitif teşhisi veya temas kriterleri, izolasyon ve takip sistemleri ile ilgili güncellenen uygulamaları aşağıda belirtilmiştir.

1- Hastalık ve Temaslı Kriterleri:

  • Öğrenci ve çalışanlarımızın Covid-19 teşhisi için PCR testi yaptırmaları zorunludur.
  • Öğrenci ve çalışanlarımız için artık hiçbir koşulda temaslı kaydı yapılmamakta, temaslı ev izolasyonu uygulanmamaktadır.

    2- İzolasyon Süreçleri:
    Pozitif teşhisli öğrenci ve çalışanlarımızın izolasyon süreçleri şu şekilde uygulanacaktır:

    • Özel yaşamda:
      • Covid-19 pozitif öğrenci ve çalışanlarımız pozitif PCR test sonucu sonrasında ev izolasyonuna gönderilir.
      • Öğrenci ve çalışanlarımız 7 gün ev izolasyonu sonrasında, hastane yatışı gerekmez ve semptomları devam etmez ise, 8. gün okula dönebilirler.
      • Çalışanlarımızın 184’ü arayarak SGK istirahat raporlarını talep etmeleri ve İnsan Kaynakları Birimimize iletmeleri gerekmektedir.
        Öğrencilerimiz e-nabız üzerindeki pozitif PCR test sonuçlarını okulumuza iletmeleri sonucunda bu süre yoklamalarına 7 gün idari izinli olarak girilecektir.
      • 8. gün sağlık durumları nedeniyle okula dönmeye hazır olmayan öğrenci ve çalışanlarımızın doktor raporlarını okula bildirmeleri gerekmektedir.
    • Sınıf içinde:
      Sınıf izolasyonu uygulaması kaldırılmıştır. Sınıfta Covid pozitif çıkan vaka ev izolasyonuna gider. Sınıftaki diğer öğrenci ve öğretmenler koruyucu önlemlere uyarak ve 7 gün boyunca semptom takibi yapılarak okula gelmeye devam ederler.
    • Servis içinde:
      Servis izolasyonu uygulaması kaldırılmıştır. Serviste Covid pozitif çıkan vaka ev izolasyonuna gider. Servisteki diğer öğrenci ve çalışanlar koruyucu önlemlere uyarak ve 7 gün boyunca semptom takibi yapılarak okula gelmeye devam ederler.

    3- Takip Sistemi:

    • Öğrenci ve çalışanlarımızın hastalık teşhis durumları sadece e-nabız sistemine yansıyan PCR sonuçlarının ilgili okul epidemic adresine bildirimi ile takip edilebilecektir. Hızlı test sonuçları ya da yazılı/sözlü veli beyanı kabul edilemeyecektir.
    • Kişilerin sağlığı, yüz yüze eğitimin devamlılığının sağlanması ve toplumsal olarak pandemi mücadelesinin sona erdirilmesi için en önemli korunma araçlarından biri olan Covid aşılarının ve güçlendirici dozlarının yapılmasını tüm Okul camiamıza kuvvetle öneririz. Okulumuz tarafından aşı ve hastalık geçirme süreç takibinin yapılabilmesi ve okul içi aktivitelerin düzenlenebilmesi için aşı tanımlanmış tüm çalışanlarımızın, öğrencilerimizin ve velilerimizin aşı, aşı karnesi ve Covid-19 hastalık bilgilerini HisarNet’te güncellemeleri büyük önem taşımaktadır.

    Covid-19 hastalığını geçiren ancak izolasyonu sona ermiş ve okula dönecek olan öğrencilerin ve çalışanların bulaş riskinin devam edebileceği unutulmamalıdır. Bu kişilerin temas veya hastalık teşhisi sonrası 14 gün tamamlanana kadar okul içinde maske kullanımına devam etmesi kuvvetle tavsiye edilir.

    Sorularınızı her okul için ayrı ayrı belirlenmiş olan “epidemic” e-posta adreslerine* yönlendirebilirsiniz:

    [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Hisar Okulları Temizlik ve Hijyen Uygulamaları” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

    12 Eylül 2022 Pazartesi günü başlayan 2022-2023 yeni eğitim döneminde Okulumuzda, T.C Milli Eğitim Bakanlığı, T.C. Sağlık Bakanlığı ve Hisar Okulları Bilim Kurulu yönergeleri doğrultusunda, mevcut önlem ve uygulamalara ek yeni düzenlemeler başlatılmıştır. Okulumuzda günlük, haftalık, aylık ve tatil dönemi temizlik süreçleri ve iş planları, İSİG (İş Güvenliği İş Sağlığı) kapsamında takip edilmekte, değerlendirilmekte ve gerektiğinde iyileştirilmektedir.

    T.C. Milli Eğitim Bakanlığının özel okullar için zorunlu kıldığı Türk Standartları Enstitüsü (TSE) “Okulum Temiz” Belgesinin yenilenmesi sürecinde Okulumuz bildiğiniz gibi 15 Ekim 2022 tarihinde TSE tarafından yeniden denetlenmiştir. Son derece başarılı bir denetim süreci geçirdiğimizi ve TSE “Okulumuz Temiz” Belgemizin yenilendiğini duyurmaktan mutluluk duyuyoruz.

    Denetim sürecinde T.C. Milli Eğitim Bakanlığının hijyen şartlarının geliştirilmesi, enfeksiyon önleme ve kontrol süreçlerinin tutarlı, geçerli, güvenilir, tarafsız bir anlayışla sürdürülmesi amacıyla yürürlüğe koyduğu “Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyonu Önleme İş Birliği Protokolü” kapsamında 250 maddeden oluşan kriter listesine uyulduğu ispat edilmiştir. Alınan bu belge ile tüm öğrencilerimizin, çalışanlarımızın ve kampüs içindeki her bireyin sağlık güvenliğinin güvence altında olduğu Türk Standartları Enstitüsü tarafından onaylanmıştır.

    2022-2023 Eğitim Yılı
    Okul Binalarına Girişler
    • Okul binalarına girişler belirli Blok ve kapılarından yapılmaktadır.
    • Girişlerde özel dezenfektanlı paspaslar yerleştirilmiştir.
    • Okula girişlerde ve kampüs içerisinde toplam 16 noktada aktif olarak çalışan termal kameralar ile sürekli olarak ateş ölçümleri yapılmaktadır.
    • Ateşi 37 derecenin üzerinde olan öğrenci ya da çalışanlarımız alarm uygulaması ile anında tespit edilecektir.
    • Ateşi yüksek olarak tespit edilen kişilerin kontrolü en kısa sürede revir görevlileri tarafından manuel ateş ölçerlerle yapılacak; 15 dk ara ile yapılacak ikinci ölçümde ateşin tekrar 37 derecenin üzerinde olması durumunda yasal izolasyon önlemleri uygulanacaktır. Ateşi yüksek olan kişi öğrenci ise, en kısa sürede velisi ile iletişime geçilerek, çalışanımız ise transferi planlanarak gerekli tetkik ve tedavi aşamalarından geçmek üzere bir sağlık kuruluşuna yönlendirilecektir.
    Genel Hijyen Önlemleri
    • Okula giriş noktalarında, yemekhane/kafeterya girişlerinde ve tüm lavabolara el dezenfektanları yerleştirilmiştir. Düzenli kontrolleri yapılarak sürekli dolu olmaları sağlanmaktadır.
    • Okul binaları içinde, özellikle sınıflarda ve ofislerde, sürekli ve düzenli aralıklarla temizlik, dezenfeksiyon ve havalandırma işlemleri yapılmaktadır.
    • Okulumuzda içme suyu ihtiyacı sensörlü su sebillerinden karşılanmaktadır.
    • Her teneffüs sonunda çamaşır suyu (sodyum hipoklorid) ile tuvaletlerin ve zeminin dezenfeksiyonu yapılmaktadır.
    • Her 3 saatte bir sprey dezenfektanlar ile tüm kapı kolları ve sık dokunulan ortak alanların dezenfeksiyonu yapılmaktadır.
    • Her yüzeye farklı renkte bez kullanılmakta, gün sonunda yıkanabilen bezler sodyum hipoklorid veya başka bir dezenfektanla dezenfekte edilmektedir.
    • Gün içinde her 3 saatte bir asansör düğme ve panelleri dezenfekte edilmektedir. Öğrencilerimiz asansörleri ancak tıbbi gerekçelerle izin alarak ve bir yetişkin gözetiminde asansör kullanabilirler.
    • Klima sistemlerinde filtre bakımları, asansörlerde fan bakımları ve servis araçlarının klima filtre bakımları düzenli olarak yapılmaktadır.
    • Kullanılmış maske, siperlik, gözlük ve eldivenler, Okul içerisinde çeşitli noktalara yerleştirilmiş olan “tıbbi atık kutularına” atılmaktadır.
    • Dışarıdan gelen kurumsal kargo, paket, zarf vb. evraklar güvenlik ana girişte bulunan sterilizasyon cihazında sterilize edilmektedir.
    • Yemekhane, servis, temizlik ve güvenlik firması çalışanlarına yapılan düzenli eğitimler ve denetimler ile kurumun çalışma ve hijyen kriterlerine uymaları sağlanmaktadır.
    • Temizlik çalışanlarının kişisel hijyene, maske ve eldiven kullanımına ve bunların ne sıklıkta değiştireceklerine dikkat etmeleri eğitim ve uyarılarla sağlanmaktadır.
    • Çalışılmakta olan ilgili temizlik firmasının uluslararası bir belgelendirme firmasından Covid-19’a karşı önlemler de dahil olmak üzere viral patojenlere maruz kalmayı önleme konusunda uzmanlıklarını gösteren “Protokol-V-Safe” sertifikasyonu bulunmaktadır.
    İdari Düzenlemeler
    • Sağlık güvenliği nedeniyle Okulumuza önceden planlanmış ve duyurulmuş veli toplantıları ve zorunlu haller dışında ziyaretçi kabul edilmemektedir.
    • Okul içinde tüm ortak alanlardaki panolara, koridorlara, sınıf içlerine, ofislere ve tuvaletlere hijyen kuralları ve uygulamalarına yönelik bilgilendirici ve uyarıcı afişler asılmıştır. Bu afişler aynı zamanda Okul binaları ve yemekhane içinde yer alan TV ekranlarında da yayınlanmaktadır.
    • Ofislerler arası zorunlu olmayan tüm toplantıların online olarak yapılması tavsiye edilmektedir.
    • Konu ve içeriği nedeniyle online yapılmasının uygun olmadığı toplantılar, önceden ilgili mekanda gerekli önlem ve hazırlıklar tamamlanarak kontrollü şekilde fiziksel olarak yapılabilir.
    Sınıflar İle İlgili Düzenlemeler
    • Sınıflar sık sık havalandırılmaktadır.
    • Sınıfların her gün sonunda uygun temizlik malzemeleri ve dezenfektanlarla günlük temizlik ve dezenfeksiyonları yapılmaktadır.
    Revir İle İlgili Düzenlemeler
    • Ana Revirimiz “Öğrenci Reviri” ve “Çalışan Reviri” olarak iki farklı giriş ve mekan olarak ayrılmıştır. Öğrenciler ve çalışanlar birbirlerinden ayrı olarak kendileri revir alanlarında muayene ve tedavi edilmektedir.
    • Acil durumlar dışında, revire başvuran kişiler, revir kapısı önünde yer alan istasyondaki revir görevlisi tarafından karşılanarak, ateş ölçümü ve ilk değerlendirmesi yapılacaktır. Hastalık bulgusu olan kişilere form doldurarak sonrasında revire kabul edecektir.
    • Öğrencilerimizin gün içinde alması gereken özellikli olmayan rutin ve minör tedaviler, buz uygulamaları vb. tedaviler revir dışındaki istasyonda yapılacaktır. Revir içinde müdahale veya tedavi ihtiyacı olmayan öğrenciler veya çalışanlar hastalık bulaşma riskini en aza indirgemek adına revire alınmayacaktır.
    • Acil durumlar dışında revirde randevu ile hasta muayenesi yapılacaktır (15 dakikalık aralarla). Randevu için revir personeline 212 numaralı telefondan veya revir@hisarschool.k12.tr adresi üzerinden ulaşılabilir.
    • Revir personelimiz her zaman maske ve dezenfeksiyon kurallarına uyarak hasta kabulü ve müdahalesi yapmaktadır.
    • Revire girmeden ve revirden çıkmadan önce el dezenfektanı kullanılarak ellerin dezenfekte edilmesi zorunludur.
    • Revir ortamı sık sık havalandırılmaktadır.
    • Revir yatakları ve sedyelerinin üzerindeki kağıt havlular her hastadan sonra atılacak, her hasta sonrasında bölgesel dezenfeksiyon yapılacaktır.
    • Revir zemin ve masa üstü temizliği her 3 saatte bir %10 sodyum hipoklorid ile yapılacak, sık temas edilen yüzeyler ve sodyum hipoklorid kullanılması uygun olmayan tıbbi gereçler uygun dezenfektanlarla 2 saatte bir/kullanım sonrası dezenfekte edilecektir.
    • Tıbbi atıklar özel torbalarında/kaplarında okul kampüsünde izole bir bölgede muhafaza edilerek haftada en az bir kez belediyeye teslim edilmektedir.
    • Ateş, öksürük, burun akıntısı, boğaz ağrısı, konjunktivit, hapşırık, halsizlik, tat ve koku alma duyularında kayıp, ishal gibi hastalık belirtileri olan öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın bu durumda okula gelmemeleri, aynı gün içinde bir sağlık kuruluşuna başvurmaları, teşhis ve istirahat raporlarını aynı gün içinde okul doktoru ve ilgili müdür yardımcısına veya bağlı bulundukları idareciye ve ilgili Okul epidemic e-mail adresine bildirmeleri zorunludur.
    Yemekhane İle İlgili Düzenlemeler
    • Yemekhanemizde öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve çalışanlarımızın arasında fiziksel mesafe kuralını uygulayabilmek ve buna uygun olarak oturma düzeni sağlayabilmek amacıyla yemek saatleri bölünerek düzenlenmiştir.
    • Lise öğrencilerimiz ve çalışanlarımız yemeklerini Lise Yemekhanesinde yemektedir. Okul kantinlerini kullanmak isteyen Lise öğrencilerimiz için biri Lise yemekhanesinde biri bahçede olmak üzere toplam iki kantin hizmet vermektedir.
    • Okulöncesi öğle yemeklerini öğretmenleri ile birlikte B-Blok Okulöncesi Yemekhane bölümünde yemektedirler.
    • İlkokul ve Ortaokul öğrencilerimiz ve çalışanlarımız yemeklerini kendileri için ayrılmış saatlerde B-Blok Yemekhanesinde yemektedir.
    • Lise öğrencilerimizden yemekhane hizmeti alanlar sabah kahvaltısı ve öğle yemeklerini Lise Yemekhanesinde yemektedir.
    • Tüm yemekhane çalışanlarının istisnasız önlük, bone, siperlik, maske ve eldiven kullanımı sağlanmaktadır.
    • Her kullanım sonrasında masa üstleri ve öğün sonrasında yemek servis alanlarının temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanmaktadır.
    • Gün sonunda yemekhane ve kantinde çamaşır suyu ve dezenfektan ile detaylı temizlik ve dezenfeksiyonu yapılmaktadır.
    • Yemekhaneye giren tüm sebze ve meyveler uygun sistemlerle yıkanmakta, tüm paketli gıdaların paketleri silinmektedir.
    • Düzenli su ve yemek numunesi kontrolleri yapılmaktadır.
    • Yemek alımı sırasında teması minimuma indirmek amacıyla yemeklerin alındığı bölümde sadece tabağın geçebileceği kadar alan bırakılarak yükseltme yapılmıştır.
    • Yemek servisi bekleme alanlarından bitişik olanlar plexiglas ile ayrılmıştır.
    • Su servisi masalarda sürahiler içinde sunulmakta olup aynı zamanda A-Blok, B-Blok ve Lisede çeşitli bölgelerde temassız su sebillerimiz mevcuttur. 
    • Salata çeşitleri ve yoğurt açık büfede servis edilmektedir.
    • Tüm yemekhane çalışanlarımızın aşıları tamamlanmış olup, yemek hizmeti veren ilgili firmanın TSE Covid-19 “Güvenli Üretim Belgesi” bulunmaktadır.
    Servisler İle İlgili Düzenlemeler
    • Servis oturma düzeni gidiş ve dönüşlerde sabittir, değiştirilemez. Oturma planı servis içinde isimler ve konumların belirtildiği şemalar olarak yer alır.
    • Servislerde gerekli haller dışında konuşulmamalı, su dışında yiyecek veya içecek tüketilmemelidir.
    • Araçlarda öğrenciler ve çalışanlar için kolonya/el dezenfektanı hazır bulundurulmaktadır.
    • Servislerde günlük/haftalık/aylık/dönemsel dezenfeksiyon sağlanmaktadır.
    • Tüm servis personelinin aşılanma süreçleri tamamlanmış olup, servis hizmeti veren ilgili firmanın Covid-19 ve hijyen uygulamaları değerlendirme kriterleri kapsamında “Sağlıklı İşyeri” belgesi bulunmaktadır.

    [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Kampüs İçi Bilgilendirici Poster Çalışmaları” _builder_version=”4.17.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

    İlgili Bakanlıkların yönergeleri doğrultusunda pandemi sürecinde kampüs içi alanlarda dikkat edilmesi gereken kurallar poster çalışmalarına dönüştürülmüştür. Bu posterlerin yanı sıra kampüs içinde ayrıca T.C. Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan bilgilendirici posterler de bulunmaktadır. Posterler virüse karşı önlem niteliğinde genel bilgilendirmeler taşımaktadır. Posterler kampüs içinde yer alan ekranlarda da yer gösterilmektedir.

    2022-2023 Akademik Yılında kampüs içinde ve ekranlarda yer alan posterleri görüntülemek için lütfen tıklayınız.

    [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Rehberlik Hizmetleri” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

    Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümümüz, pandemi sürecinde öğrenciler, veliler, öğretmenler ve çalışanlar ile sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim kurmak için özel çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bu çalışmalarla ilgili ayrıntılı bilgilere Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Uzaktan Eğitim Programı sayfamızdan ulaşabilirsiniz. 

    Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümümüz, yaşadığımız süreçte duyguları yönetme ve kaygılarla baş etme gibi konularda hem öğrencilerimize hem de yetişkinlere yol göstermek amacıyla çeşitli bilgilendirme makaleleri de hazırlamaktadır. Yayınlanan dokümanlara bağlantılar üzerinden ulaşabilirsiniz.  

    Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yayınları
    Salgın Hastalık Dönemlerinde Psikolojik Sağlamlığımızı Korumak:

    [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Seyahatler ve Etkinlikler” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

    Seyahatler

    2022-2023 Akademik Yılı

    Covid-19 şusları dönemsel olarak mutasyonlara uğramaktadır. Halihazırda tüm dünyada ve ülkemizde Omicron Varyantı (B4A ve B5A) baskındır. Hastalığın bulaşıcılığının çok artmasına sebep olan bu mutant virüsler nedeniyle ülkemiz ve dünya çapında zaman zaman ilave tedbirler alınabilmektedir.

    Sürekli olarak değişen yurtdışı seyahat düzenlemelerine dair güncel bilgileri seyahat acentanız ve vatandaşı olduğunuz ülke temsilciliklerinden takip etmeniz çok önemlidir: https://www.iatatravelcentre.com/world.php

    Ziyaretler

    • Servis hostesleri ve şoförler, özel şoförler ve diğer yardımcı personel sağlık ve güvenlik şartları kapsamında Okul binalarına giriş yapamayacaklardır.
    • Sağlık güvenliği nedeniyle Okulumuza zorunlu haller dışında ziyaretçi kabul edilmemektedir. Tüm görüşmelerin çevrimiçi (online) yapılması teşvik edilmektedir.
    • Okulda düzenlenecek etkinliklere okul dışından öğrenci veya yetişkinlerin daveti ve katılımı etkinlik bazında, ilgili okul müdürü ve okul doktorumuzun görüşü ve onayı alınarak değerlendirilecektir.
    • Ziyaretçiler için kampüs içi yol haritası uygulaması takip edilecektir. Tüm randevulu görüşmelerin çevrimiçi (online) yapılması teşvik edilmektedir. Çok zorunlu koşullarda yapılacak fiziksel görüşmelerde, randevulu ziyaretçilerin güvenlikte kullanılan program üzerinden giriş çıkış saatleri takip edilerek gidiş noktası dışında herhangi bir yere uğramamaları ve binadan binaya geçiş yapmamaları beklenmektedir.
    • Gün içinde kuruma giriş yapan ziyaretçilerin ateş ölçümü termal kameralar tarafından yapılacaktır. 15 dakika arayla yapılan iki ölçümde ateşi 37 derecenin üzerinde çıkan ziyaretçilere manuel yapılacak; ikinci ölçümde de aynı sonucun çıkması durumunda ziyaretçi okula alınmayacak ve günlük rapor kurum revirine iletilecektir.
    • Dışarıdan gelen kişisel kargoların kampüsümüze kabul edilmediğini hatırlatmak isteriz. Çiçek gibi gönderimler ve gıda siparişleri de bu dönemde kampüse kabul edilmeyecektir. Kuruma dışarıdan gelen kargo, paket, zarf vb evraklar güvenlik ana girişte bulunan sterilizasyon cihazında sterilize edilecektir.

    Etkinlikler

    • Yurt içinde düzenlenen etkinliklerde gerekli sağlık güvenliği önlemlerine uyulması koşulu ile öğrenci katılımı olacaktır.
    • Okulda düzenlenecek etkinliklere okul dışından öğrenci daveti ve katılımı etkinlik bazında, ilgili okul müdürü ve okul doktorumuzun görüşü ve onayı alınarak değerlendirilecektir.
    • Okul saatleri dışında yapılacak konser ve etkinlikler için Kültür Sanat Merkezimiz (KSM) faaliyete başlamıştır.

    [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Kaynaklar” _builder_version=”4.19.4″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” open=”off”]

    Kaynaklar

    [/et_pb_accordion_item][/et_pb_accordion][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]