[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” admin_label=”Banner (fsPageWrapper/header/fsBanner)” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_fullwidth_image title_text=”HSR2Subat119of1241copy” admin_label=”fsResourceElement (fsBanner)” module_class=”fsElement fsResourceElement fsSingleItem hero article_image” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” background_image=”https://www.hisarschool.k12.tr/wp-content/uploads/2021/04/HSR2Subat119of1241copy.jpeg” min_height=”230px” height=”44vw” max_height=”800px” global_colors_info=”{}”][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”hsr_middle_menu_section” module_id=”hsr_middle_menu_section” module_class=”hsr_middle_menu_section” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” background_color=”#731219″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px|true|true” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” width=”100%” max_width=”100%” custom_padding=”0px|0px|0px|0px|true|true” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_menu menu_id=”21″ active_link_color=”#FFFFFF” admin_label=”hsr_middle_menu” module_id=”hsr_middle_menu” module_class=”hsr_middle_menu” _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” menu_font=”|600|||||||” menu_text_color=”#FFFFFF” menu_font_size=”15px” menu_line_height=”24px” background_color=”RGBA(0,0,0,0)” text_orientation=”center” custom_padding=”12px|12px|12px|12px|true|true” global_colors_info=”{}”][/et_pb_menu][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” max_width=”1180px” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.17.4″ _module_preset=”default” header_font_size=”36px” header_line_height=”1.3em” custom_margin=”||20px||false|false” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″]

2023-2024 Akademik Yılı
Hazırlık ve 9. Sınıfa Aday Öğrenciler

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” text_line_height=”24px” custom_margin=”||20px||false|false” global_colors_info=”{}”]

8. Sınıfı bitiren yurtiçi aday öğrencilerin Hisar Lisesine kabulü sadece LGS (Liselere Geçiş Sistemi) puanı üzerinden gerçekleşebilmektedir. Hisar Ortaokulu 8. Sınıfını tamamlayan öğrencilerimiz ise Ortaokul dönemindeki olumlu değerlendirmeleri ve yönetmeliğimizde belirtilen sınavlardaki başarı durumlarına göre Hisar Lisesi Hazırlık sınıfına ya da doğrudan 9. Sınıfa devam etme hakkına sahiptirler.

Diğer yurtiçi ve yurtdışı okullardan Hisar Okulları Lise Hazırlık ve 9. Sınıfa başvuru yapmak isteyen aday öğrenciler için başvuru süreçlerine dair detaylı bilgilendirmeleri aşağıda bulabilirsiniz.

Yurt İçi Okullardan Başvuru Yapan Adaylar Öğrenciler İçin

  • Hisar Lisesi tarafından ilan edilen LGS (Liselere Geçiş Sistemi) puanına göre, Özel Okullar Derneği tarafından ilan edilen kayıt takvimi doğrultusunda, kontenjan dahilinde hazırlık sınıfına kayıt alınır.

  • Hazırlık sınıfına kaydını yaptırmış öğrenciler arasından, Hisar Lisesi tarafından yapılan İngilizce Yeterlilik Sınavında 70 puan ve üzerini alanlar kontenjan dahilinde 9. Sınıfa kayıt hakkı kazanır.

  • Başka bir lisenin hazırlık sınıfında okumuş ve öğrenimine Hisar Lisesinde devam etmek isteyen öğrenciler:

    • Hisar Lisesi tarafından ilan edilen takvime göre ara sınıf sınavını alırlar. Ara sınıf sınavı Matematik, Türkçe ve İngilizce bölümlerinden oluşmaktadır. Akademik sınavlar, 8. Sınıfın akademik kazanım ve becerilerini kapsamaktadır. İngilizce sınavının ise Okuma-Yazma-Dinleme-Konuşma bölümleri vardır.

    • Kayıt hakkı verilen aday öğrencilerin, sonuçların ilan edilmesini takiben üç gün içinde Hisar Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi tarafından gerçekleştirilecek öğrenci tanıma görüşmesine katılmaları gerekmektedir. 

  • Mali yardım başvuruları ve akademik başarı bursları, okulumuzun Burs, Ödül, Mali ve İdari Yardım Yönetmeliği (BÖMAY) kapsamında değerlendirilmektedir. Detaylı bilgi okulumuzun Web sitesinde mevcuttur.

  • Aday öğrencinin son dönem karnesi, takdir- teşekkür belgesi veya onur belgesi, disiplin cezası almadığına dair ilgili idarenin yazısı, öğrenci kimlik belgesi, öğrenci fotoğrafını yazılı sınav ve görüşmeler öncesi kayıt işleri ofisine teslim ederler.

Yurt Dışı Okullardan Başvuru Yapan Adaylar Öğrenciler İçin

Hisar Lisesinde okumak için başvuran adaylar içerisinde, okulun ilan ettiği kayıt kabul sınavı tarihinde Türkiye’de olamayacak ve yurt dışında yaşayanlar için, okul idaresinin onayı doğrultusunda çevrimiçi (online) sınavlar uygulanabilir.

  • Ara sınıf sınavı Matematik, Türkçe ve İngilizce bölümlerinden oluşmaktadır. Akademik sınavlar, 8. Sınıfın akademik kazanım ve becerilerini kapsamaktadır. İngilizce sınavının ise Okuma-Yazma-Dinleme-Konuşma bölümleri vardır.

  • Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler bölüm başkanlarıyla görüşme yaparlar.

  • Aday öğrencinin referansları (2 adet), transkriptleri, disiplin cezası almadığına dair ilgili idare yazısı, öğrenci kimlik belgesi, öğrenci fotoğrafını yazılı sınav ve görüşmeler öncesi kayıt işleri ofisine teslim ederler.

  • Kayıt hakkı verilen aday öğrencilerin, sonuçların ilan edilmesini takiben üç gün içinde Hisar Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi tarafından gerçekleştirilecek öğrenci tanıma görüşmesine katılmaları gerekmektedir.

Sorularınız ve daha detaylı bilgi için Kayıt Kabul Ofisimiz ile temasa geçmenizi önemle rica ederiz.

Kayıt İşleri Ofisi İletişim Bilgileri
Tel: 0212 364 00 00 (ext.105-143)
E-Posta: hisarkayitisleri@hisarschool.k12.tr

Ara Sınıf Sınavı – Sınav Konuları 

Aşağıdaki tablolardan 19 Ağustos 2022 tarihinde 2022-2023 Akademik Yılı Lise Ara Sınıf Geçiş Sınavı kapsamında hem yurt içi hem de yurt dışından başvuran adaylar için uygulanan akademik sınav konuları hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Matematik

Topics Evaluation

Exponents and Radicals
Solving equations
Ratio and proportion
Algebraic expressions
Right triangle
Problem solving
Graphing statistical data

Understanding the question and finding an appropriate method
Applying the fundamental rules
Algebraic solutions
Problem solving
Exact answer

Türkçe

Konu Kazanım Değerlendirme
Soru içeriği okuma ve yazma olarak iki aşamadan oluşmaktadır.
Verilen metnin istenen kavramlar doğrultusunda yorumlandığı
bir “düşünce yazısı” yazılması beklenmektedir.

Okuma
Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar.
Metnin ana düşüncesi ve yardımcı düşüncelerini belirler.
Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
Metnin üslup özelliklerini belirler.
Metindeki evrensel ve sosyal öğeleri belirler.
Metinde ortaya konulan bilgi ve yorumları ayırt eder.
Metinde fikri, felsefi  gelenek veya anlayışların yansımalarını değerlendirir.

Yazma
Metni yorumlar.
Yazar ve metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
Yazacağı metni planlar.
Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere; imla ve noktalama kurallarına ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek yazar.

İçerik
Yazı ve Düşünce Planı
Dil ve Anlatım

İngilizce
Grade 9 English Entrance Exam Expectations and Outcomes

Topic Objectives Rubric/Content
The exam has been prepared in line with the standardized B2 CEFr. Level.
It includes: language in use, Reading, Writing and an Aural Interview.

In respect of the content, the Language section aligns with this level of knowledge
within the framework, and the Reading section provides the reader with a typical text
that the candidate could meet in grade 9. Writing is based on a topical non-fiction topic,
and candidates are expected to display a knowledge of current affairs, logical reasoning and a strong understanding of organization throughout. 

The aural interview candidates should attempt to show another side to their personality,
and one that can help to give a fuller picture of who they actually are for the invigilator.

Language In Use
Reading
Writing
Speaking 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]